пятница, 12 февраля 2016 г.

"АРАБ БАҲОРИ!"

"АРАБ БАҲОРИ"

"Араб баҳори"- бу сўз ҳам тарих китобларига мусулмон  ўлкаларнинг катта бир фожиаси юз берган баҳор ўлароқ ёзилди.

Мен "Араб баҳори"ни ҳеч ҳам тушунмаганман. Ҳеч ҳам ҳазм қила олмаганман. Чунки мени билганим ва тушунганим бўйича мусулмон киши агар бўйнига қилич қўйилиб, "динингдан кеч" дейилмаса сабр қилиши керак бўлади.
Ҳазм қила олмаганим "Араб баҳори" бошланган Тунис, Ливия Миср, Сурия давлатларида мусулмонларни бўйнига ҳеч ким қилич қўйиб, "динингдан кеч" демаётган эди.
Хўш, унда демак, намойишлар, қаршиликлар ижтимоий адолатни йўқлиги ва қорин дардида бошланган бўлиб чиқаяптими?
Мен тўғри тушунаяпманми?
Ҳа шундай, ўша юқоридаги давлатларда одамлар ўз дини учун эмас, қорин ғамида, ёки янада фаровон ҳаётни истаб кўчага намойишга чиқди.
Мени билишимча эса, бу нотўғри эди. Ҳа бу иш "Мўмин битта ичаги тўйгунча ейди" ёки "Икки кишини овқати уч кишига ҳам етади" деб марҳамат қилган ва умрлари давомида бирон марта қорнилари тўйиб кетгулик даражада овқат емаган, ҳатто Мадинада қийинчилик пайтларда қоринларига тош боғлаб юрган ва қаноатдан улкан ибратлар бериб кетган Пайғамбаримиз Росулуллоҳ соллаллоҳи алайҳи васалламнининг кўрсатмаларига зид эмасмиди?
(Шу ўринда "ўша пайтда вазият тақозо қилган, энди эса мўл-кўлчиликда кўп нарса емасдан ўзини тийиб юриш ахмоқлик" дейдиганларга  айтаман: Тўғри, аммо бор ҳолича еб, йўғига ёки камига сабр қилиш ҳам бизга суннат эмасмиди?

Ёки дунёни ярмини фатҳ қилиб, Мадинага мол-дунё анҳорда оққандай оқиб келганда ҳам, ўз турмуш тарзини ўзгартирмай "Мен икки соҳибимни олдига уларга муносиб ҳолда боришни ҳоҳлайман" деб, ҳеч қачон бир пайтда икки хил таом емаган ва халифа ҳолида, шаҳид бўлгунча эгнида ямоқ кийимини ечмаган Ҳазрати Умар розиаллоҳу анҳуни эслайлик.
Ёки умрини охиригача, уйида хизматини қилиб юрган қули кийишга орланган кийимни эгнига кийиб "Бир пайтлар Мадинада турмушга узатилаётган қизлар турмушга чиқаётганида бу кўйлагимни сўраб олиб, кийиб, узатилиб бориларди. Уларни сонини аниқ билмайман-у, аммо элликтадан ошиқ эди" деб айтган ва  Ислом ўлкаларини турли бурчакларидан ўзига келадиган озиқ-овқат, олтин-кумушлар ва кийим-кечакларни тезда эҳсон қилиб тарқатиб юбориб,  кийиниши ва овқатланишини Росулуллоҳ соллаллоҳу алайҳи васаллам даврларидагидан асло зиёда қилмаган Оиша розиаллоҳу анҳо онамизни эслайлик. Уларда нафс йўқ эдими?
Улардаям нафс бор эди. Аммо тақво Аллоҳ ва Унинг Расулига бўлган муҳаббат ҳаммасидан кучли эди.
"Ҳа энди уларнинг бири Умар розиаллоҳу анҳу, бирлари эса Оиша розиаллоҳу анҳо эдилар. Биз улардай бўла олмаймиз" дейишга шошилманг. Тўғри сиз улардай бўла олмайсиз. Аммо уларга эргашишга, улардан ўрнак олишга сизни ким қайтараяпти?

Энди, яна "Араб баҳори"га қайтамиз.
Бу "баҳор" оқибатда мусулмон ўлкаларга шунчалик кўп кулфатлар келтирди-ки, қани эди ўша "баҳор" бўлмаганда эди.
Бу "баҳор" натижасида Мисрда қанчалаб инсонлар қатл қилинди, ўлдирилди.
Бу "баҳор" натижасида Ливия батамом вайрона ва нотинчлик ўлкасига айланди.
Бу "баҳор" натижасида Суриядаги аҳволни кўриб турибсизлар.
Эсланг, ўша жоҳил оломонни қорин дардида кўчага чиққанини ва биринчи бўлиб "Араб баҳори" деб, ким номлаганини. Албатта манфур яҳудийлар бошлиқ Ғарб ОАВ ларидир.
Эсланг, бу "баҳорни" қўллаб қувватлвб энг кўп ёритган бу- яна ўша Ғарбнинг ОАВлари эди.
Эсланг бу "баҳор"ларни энг кўп қўллаб-қувватлаб, ўша қорин дардида кўчага чиққанларни қўлларига қурол-яроқ тутқазган ва иккита мусулмонни бир-бирини ўлдиришга гиж-гижлаган ҳам ўшалар эди. Наҳотки кечагина улар билан иймон кўпригининг устида "Сизнинг динингиз ўзингиз учун, бизнинг динимиз ўзимиз учун" деб жанглар олиб борган мусулмонлар, энди осонгина уларни гиж-гижлашига учиб, ўз биродарини ўлдириб дўзахи бўлса. Бундан ортиқ кулфат борми?

Ўша "баҳор"дан кейин мусулмон ўлкаларнинг ўша "баҳор" содир бўлганлари Ғарбнинг манфур ва олчоқ давлатлари томонидан вайрон қилинди, таланди. Энг ёмони бу ҳанузгача давом этаяпти.
Мени энг ажаблантиргани ва афсуслантиргани  шу "баҳор" юз бергунча Ғарбнинг манфур давлатлари АҚШ бошчилигида Афғонистон ва Ироқни вайрон қилиб бўлганди. Энди навбат ўша "Араб баҳори" содир этилган давлатларга келаётган эди. Буни тахмин қилиш учун киши олим бўлиши шарт эмас эди. Чунки юқорида таъкидлаганимдай халқни қутқуга солиб, қўлига қурол беришни бошлашганини ўзиёқ Ливия, Тунис, Миср, Сурия халқини хавотирга ва ҳушёрликка чорлаши керак эди. Улар Афғонистон ва Ироқ воқеаларидан етарли хулоса чиқаришлари керак эди. Аммо воқеалар тескари йўналишга айланиб кетди. "Тўполончи халқлар" эса, ўша ишларнинг жароҳат ва асоратини ўз таналарида миллионлаб қочоқлар, миллионлаб ҳалок бўлганлар, тул ва етим қолганлар орқали татиб кўрмоқдалар.

Эсимда, ўша "Араб баҳори" бошланганда бу иш хато бўлганини айтиб, ёзиб кўпгина "Ватанпарвар"лар билан баҳслашганман. Аммо уларга ўз фикримни қабул қилдира олмаганман. Уларни аксарияти ўз фикрида қолган ва "улар тўғри қилишаяпти" деб мени енгмоқчи бўлганлар.
Аслида эса ўша пайтда уларга тўғри гапни тушунтириб бўлмас эди, вақт керак эди. Мана ўша вақт ўтиб, ўша даврлар ҳам келди. Мана энди кимни кимлигини билиш, баҳолаш мумкин.
Аммо шаҳид кетганларни ортга қайтариб бўлармикан?
Энг ёмони лаънати яҳудлар бошлиқ ҒАРБ давлатларини етказган маьнавий ва моддий қийматларини ким тўларкин?

(Аслида бу қораламалар олдинроқ ёзишим керак эди. Аммо ёза олмаган эдим. Бугунги кунда Суриядаги бомба остида қолиб, танаси парча-парча бўлиб кетаётган норасида болалар, касалманд-бемор кишилар, қарияларни аҳволини кўриб, тинч аҳолини бомбардимон қилиб юришганини кўриб чидай олмай ёздим.
Аллоҳим мазлумларга Ўзинг раҳм қил. Улар тепасидан бомба улоқтирганларга Ўзинг кифоя қилгин.)

Комментариев нет:

Отправить комментарий